Märklig reaktion angående Johanne Hildebrandt Aftonbladets krönikör

Standard

Olyckligtvis skrev jag om JH att hon ”ligger” med soldaterna. Det är mitt fel. Dock rättade jag till det, och är som jag menar en ideologisk fråga. Inte en sexual fråga. Det rättade jag till. Dock har minnet fastnat, och kvinnor skriver upprört om ”horan”. Ord som jag aldrig använt. Detta trots att jag understrykit i texten, att det är den korkade ideologen J. Hildebrandt som inte fattar vad kriget handlar om, från sitt soldatpersepektiv som gäller. De som fortsätter ”hora” henne får stå för det själva, och visar att de inte ämnar föra en  seriös debatt i ämnet folkrätt, (använder min (rättade) övertolkning) visavi orätt. USA har som det framkommit i rapporter från A.(biljoner mineraltillgångar guld, koppar etc) blivit mycket intresserad av ”nya” upptäckter av Afghanistans mineraltillgångar, vilket rapporterades i massmedia  för ett par veckor sedan.  Dock blir det inte lätt att stjäla mineralerna, landet är stort,  och talibanerna kontrollerar större delen av A, förutom fläckarna, där USA och koaltionen har sina trupper.

Kommentera

