Sverige Demokraterna ljuger i sin hetaste fråga i riksdagen idag

Standard

Döm om min förvåning när en talesperson för SD i budgetdebatten idag säger ”Sverige har en massinvandring vi har tagit emot 1 miljon invandrare under 2000-talet. Lögn. Jag tittar på Statistiska centralbyråns invandrarsiffror. Störst invandring skedde under åren 1950-1969 7,0 ökade befolkningen Sverige hade 8 miljoners befolkning 1969. Det skedde under den stora invandringsvågen då Sveriges industri skrek efter arbetskraft och t.o.m raggade folk i Italien,Grekland och Spanien. Finland var det största källan till invandring på 1960-talet och 1970 talet.

Från 1969 till 2004 ökade Sveriges befolkning med ytterligare 3,4 procent med 1 miljon medborgare till 9 miljoner, där vi ligger idag. Observera att 3,4 % tillkommer under en mycket lång tidsintervall på 35 år. Den stora invandringen skedde under 19 år och var arbetskraftsinvandring i huvudsak.

Under debattdelen som jag lyssnade hörde jag ingen som ifrågasatte SDs förljugna uppgifter om invandringen. Hoppas det möjligen framkom senare ? Det är ju faktiskt SDs akilleshäl; kostnader med invandring och s.k ”massinvandring”.

7 responses »

      • Vad är fel? Skall Sverigedemokraterna skrivas i två ord? Sverige Demokraterna? Känner de då själva till det?

        Är hänvisningen till SCB fel? På vilket sätt?

        Även jag klarar av att utan motivering skriva: fel. Så jag skriver: Fel. Så kan du ju skriva kommentaren ”fel” på¨nytt, så jag kan svara ”fel” ännu en gång.

        Och så vidare…..

        Men jag kommer nog inte att läsa det, för din kommentar ”fel” är så innehållslös och samtidigt så nedvärderande och överlägsen, att jag i framtiden inte skall söka meningsutbyte med intellektuella giganter av din storhet.

        Lycka till i livet!

    • Ja, det är riktigt och de utgör en ingalunda försumbar volym. Dock är det en stor grupp som flyttar ut och åter in samt därefter ut igen på grund av utlandsarbete.

Kommentera

