Annie Lööf (c) näringsminister bisarr

Standard

Sveriges näringsminister Annie Lööf (c) hälsar  Kinas premiärminister välkommen till Sverige. Bilden har något bisarrt över sig. Den unga svenska ministern som knappt lämnat skolböckerna skakar hand med en till åren kommna -inte alls gamla- kinesen. Den unga svenska ministern från ett mycket lite parti som hålls uppe av konstlade röster från borgerligheten, för att inte sväva ut i rymnden som en tyngdlös ballong. Till råga på bisarrheten kräver den svenska näringsministern Kina på mänskliga rättigheter. Det i ett sammanhang där Sveriges närinsliv och handel med Kina är besökets orsak. För att spe på den bisarra teatern har Annie Lööf (c) anklagats för oreserverat stöd för vapen till Kina, som hon blivit hårt kritserad för ity Sverige får inte sälja vapen till Kina. Annie Lööf (c) befinner sig m.a.o på kinesisk planhalva och har som en kamelont blandat sig med det kinesiska laget.

5 responses »

  1. Något oklart. Fast Annie väger ju lättare än ett höstlöv. Är hon kvar när den tiden kommer? Så jämförelsen kunde göras i realtid (övers. från dumengelska).
    Löfven får vi nog dras med längre. Kanske ända till hösten 2014. Men stor risk att efter valet då virvlar Löfven bort liksom de verkliga löven alltid gör vid den tiden.

  2. Hej Dan!
    Jag giller din kommentar,
    Men du skjuter liten gran dig själv i foten. Om vi ska vara medvetna om våra roller i propagandas tjänst, borde du själv begå med gott exempel.

    Vad har du för belägg att Eritrea sprider rykte om sin egen presidents död???
    Jag har detta som motsatta.
    1. http://www.shabait.com/news/local-news/9242-press-statement-
    2. http://74.63.78.28/Girma-Asmerom/04h13_-_04h30_gmt_-_features_analysis_20120424.mp3
    3. http://www.voanews.com/tigrigna/news/Eritrean-President-Health-04-23-12-148573765.html
    Vad mer bevis behöver du?

    Vem är hjärntvättat?
    Säger du det för att det eritreanska folket vill göra sin egen oberoende vägval?
    Är man hjärntvättad för att man säger nej till bistånd?
    Att Eritrea vägra att vara verktyg för västvärldens nykolonial verktyg?
    Hur hade vi reagerat om Kina inte hade blivit ekonomisk stor makt?

    Det får vara nog med hyckleri tycker.

    Jag är rädd att du torts din uppriktighet är ändå påverkats av tabloid tidningen Expressen.
    Mitt råd till dig är att ta dig lite tid och gör mindre kritiska forskning om Eritrea sedan kan du gärna bevisa för mig att jag har fel.

    Daniel Goitom

    • Hej. jag tror du läst fel. Jag skriver att Eritrea ”förmodligen inte spridit rykten om sin presidents död” vilket vore självmord. Jag skriver att västs befolkning ”hjärntvättas i vår enkelsidiga massmedia” etc etc. Eritranerna som läst min blogg har inget att invända (som exempel)på mina påstående som inte är mediala-

Kommentera

