SAS avtalet mönster hur massmedia hjälper arbetsköparna med chockterapi

Standard

Massmedia hjäplte SAS ledningen med chockterapi inför förhandlingarna för anställda inom den nordiska flygkoncernen. En nedläggning av koncernen var måhända möjlig, det har vi sett i andra länder i Europa som Ungern etc. Men det är inte massmedias sak att föra arbetsköparens talan och låta arbetsköparens röst genomborra media, på det uppseéndeväckande sätt som skett. Arbetarna hade inte blott arbetsköparen mot sig i deras vattenfall av propaganda, utan också mediabruset som ensidigt tog parti för den starkare parten. En undersökning om massmedias roll måste till efter den här smällen mot de anställda på SAS. En lögn som var genomgående i massmedia, är att konkurerande bolag har ” sämre löner än SAS anställda”. Det uppåtgående flygbolaget Norweigen har anställda högre löner och bättre arbetstider än anställda på SAS. Nu ska timanställda på SAS överleva på 80 kr /timme påstår samma massmedia som hjälpt SAS ledningen tidigare

Annonser

One response »

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s