Nej Lotta Gröning det är Israel som är huvudfiende

Standard

I Lotta Grönings ögon är Hamas att jämställa med Israel. Kritik kan riktas mot Hamas och Muslimska Jihadrörelsen brevid Hamas. Men det ska ske ”internt”. Annars blir förvirringen total. Israel har till dags DATO DÖDAT 150 palestiner i folkrättsvidriga anfall mot GAZA.  Fem israeler har dött av Hamas missiler. Israel anfaller med krigsflyg och sprejar napalm bl.a över skyddslösa palestiner. Grundkonflikten är Israel skyldig till. Allt från 1930-talet när judarna började invadera Palestina och stal landet från palestinerna.

4 responses »

  1. Har ni sett det handskrivna meddelandet i form av ett foto. Man skulle kunna kalla det en ”Palestinsk vädjan”

    ”NI

    Har tagit mitt vatten
    bränt ned mina olivträd
    förstört mitt hus
    tagit mitt jobb
    stulit mitt land
    fängslat min far
    dödat min mor
    bombat mitt land
    låtit oss alla svälta
    förödmjukat oss alla

    MEN

    Jag skall klandras. Jag har svarat med att skjuta en raket”

    Denna av mej från engelska översatta text finns väl spridd på internet.
    Och ser man till FN-stadgans artikel 51 om ”den naturliga
    rätten till individuellt eller kollektivt självförsvar” så har Palestina folkrätten på sin sida.

  2. För den som tvivlar om Israels brott mot Palestina
    Läs Ilan Pappe född den 7 november 1954 i Haifa, Israel professor statsvetenskap vid universitetet i Exeter i Storbritannien. 1996 kandiderade han till Knesset för det israeliska kommunistpartiet Maki.
    ”Den etniska rensningen av Palestina” / Ilan Pappé ; Översättning: Christer Lundgren 2006.

    Folkbildaren Tommy Sjöberg

Kommentera

