Äntligen ett hopp från Miljöpartiet sänk priset (momsen) på slangbyte på cykel

Standard

jag vaknar med ett ryck något händer. Texten på skärmen lyser med eldskrift;Mp med Romsom och lillebror i spetsen vill sänka momsen på slangbyte på cykel. Jag som cyklar dagligen. Oh jag kan nästan inte stilla mig. Vadan kan man hämta sådana revolutionära grepp. När pensionärerna biter i lakanet, istället för i det dyra brödet, och medicinen hjälper inte. Då kommer äntligen rättfärdigheten ut på scen. Jag ska skicka ett tacksamhetsmail till lillebror i Miljöpartiet, prisa hans mod och tjejen Romsom, hon ska få en god tanke som heter duga. Leve leve modet.  Pris vare politiken som LEVER. 

Ett svar »

  1. Typiskt för dagens parlamentaristiska demokrati. Inflytandet som folket har, det har kringskurits så till den milda grad av hänsyn till främmande makt, att det är sån här låtsaspolitik som vi får hålla till godo med.

Lämna en kommentar